De ce Atletism ?

Pentru că este un sport la îndemâna tuturor celor care vor să facă mișcare, nu este costisitor, nu necesită condiții speciale și este „bun la toate”: socializare, sănătate, pregătire generală și specifică, competiții și competiție cu tine, performanță, recorduri, mediatizare etc.

Poate fi practicat în parc, prin pădure (montană), pe munte, pe stradă, în sală, pe pista de atletism ori unde îți place să alergi fără să-i deranjezi pe ceilalți.

foto: alergare în parc

 

foto: alergare pe stradă

foto: alergare în sală (foto 1 - Sala de Atletism „Lia Manoliu” București, foto 2 - Sala de Atletism Istanbul - Turcia)

foto: alergare pe pistă (Stadionul de Atletism din Eugene - Oregon, SUA)


Pentru cei care doresc să afle mai multe despre atletism, vă pot spune următoarele:

- atletismul se poate practica organizat în cluburi și asociații sportive, în școli de atletism private sau cu antrenor personal; atletismul poate începe la vârsta de 7 ani și se continuă atât timp cât sănătatea îți permite;
- două antrenamente pe săptămână sunt suficiente la grupa de inițiere;
- 2-3 antrenamente la grupa de începători;
- 4-5 antrenamente la grupa de avansați;
- 6-8 antrenamente la grupa de performanță;
- peste 10 antrenamente la mare performanță.

Antrenamentele se vor desfășura de regulă, în funcție de vârstă și nivel de performanță astfel:

- începătorii și inițierea (7-11 ani) pe terenuri de sport minim amenajate sau în săli de sport pentru jocuri, în sala de atletism, pe piste de atletism sau chiar în parcuri publice cu destinație sport și agrement (foto copii noua pisat lia manoliu);
- grupele de avansați se pot antrena, pe lângă locurile mai sus menționate, și pe alei în parc sau padure, pe iarbă sau teren variat (deal–vale);
- sportivii atleți de performanță și mare performanță se antrenează de regulă în săli de atletism (circulare sau în linie dreaptă), pe piste de atletism, acolo unde sunt sectoare special amenajate pentru sărituri, aruncări, alegări, garduri și distanțe omologate. De asemenea, în funcție de specificul probei se fac antrenamente în săli de forță, săli de gimnastică, pe alei asfaltate (pentru probele de cross urban, maraton, alergare pe șosea), în pădure și pe munte (pentru probele de alergare pe munte), pe teren variat (deal – vale, iarbă, uneori teren moale) pentru cross-country;

foto: Campionatul European de Cross Country


- categoriile de vârstă pentru care Federația Română de Atletism organizeaza campionate naționale sunt: copii III 7-8 ani; copii II 9-10 ani; copii I 11-12 ani; juniori III 13-14 ani; juniori II 15 -16 ani; juniori I 17- 18 ani; tineret 19-21 ani; seniori – peste 21 ani. La toate categoriile mai sus enumerate sunt băieți și fete. Categoria veterani – master: fete peste 35 ani și băieți peste 45 ani.

Așadar, atletismul se recomandă să fie practicat de oricine are o stare de sănătate bună, care îi permite să faca efort, fie el copil, elev, student, tânăr, adult sau cu o vârstă trecută de prima tinerețe, în grupuri sociale sau individual, în cluburi sportive sub îndrumarea instructorilor/antrenorilor, profesorilor sau autodidact, în locuri amenajate sau mai puțin amenajate.

Go to top